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Manji

[HILO OFICIAL] Industria

13 mensajes en este tema

Abrimos este hilo dedicado exclusivamente a movimientos dentro del mundillo pero a nivel de compañías, personas a las que tengamos especial respeto y sigamos, creación de estudios, etc etc.

 

-From Software abrirá un nuevo estudio en Fukuoka:

"The Fukuoka studio will focus on creating 3D CG assets for games while working closely with the original studio in Tokyo."

"Fukuoka and its surrounding areas are easy to reach from Tokyo and these areas have enormous potential as there are a number of passionate young people and rich living environments. FromSoftware has high hopes that these high-potential areas contribute to build good development environments that lead them to greater quality and creativity."

"The new studio will be established in October and will begin operation in January 2016. FromSoftware is now taking applications for a number of development staff for the Fukuoka studio. For more career information, please visit FromSoftware’s recruiting website."

Nota de prensa oficial: http://www.fromsoftware.jp/pc_en/news/pressrelease/20150912_fukuokastudio_pressrelease.html

 

Tatsumi Kimishima será el nuevo presidente de Nintendo:

Con el fallecimiento de Iwata es algo que tendría que llegar tarde o temprano. Y aquí dejamos algunos datos de la nota de prensa:

(1)Reason
We aimto strengthen and enhance the management structure of the Company following President (Representative
Director) Satoru Iwata’s passing on July 11, 2015 and a large scale revision of the organizational structure of the Company on September 16, 2015.

         (...)

Lectura completa, detallando la carrera de Kimishima, cambios en la dirección etc:

http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2015/150914e.pdf

 

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De lo primero, es un estudio interno de produccion de CGs... Supongo que para no depender de externas y que todo quede en casa, a saber si eso era la causa de las continuas filtraciones de los "souls" de la saga (DS1, DS2, BB y DS3 se filtraron antes de tiempo). Es una medida rara y mas ahora con Miyazaki al frente, a ver en que desemboca.

De lo segundo, hay una gran corriente en internet contra este tio sin saber que es el responsable de que la nintendo de la GC estrechara lazos con las thirds hasta el punto de tener a retro haciendo Metroids, los rogue leader de Factor5 y a Capcom con sus "exclusivos". Sabe mas de la industria de lo que parece, no sera Iwata en nivel de cercania pero seguramente sepa mas de lo que muchos le atribuyen

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Habrá que dejarlo hacer, que hacerlo peor que Iwata a nivel de sobremesa es hasta dificil.

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Agatsuma Entertainment cierra

"Umihara Kawase trilogy and Code of Princess developer Agatsuma Entertainment is shutting its doors, the company announced.

In a press release, Agatsuma said that because administrative conditions have deteriorated, it has become difficult to guarantee that its games business can generate earnings. As such, to strengthen the corporate group’s earning power and enable it to continue to grow, said subsidiary will either be disbanded and liquidated.

The company is disbanded as of today, December 11, and will complete liquidation on March 31, 2016."

 Gracias a Gematsu.

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Siempre es una lastima que chapen empresas, pero joer esta empresa saco recientemente Umihara remakeado para PSV/PS4 con muy buena pinta, casi no habran tenido tiempo de saber que tal les ha ido xD

Era  una empresa pequeñita con juegos interesantes y mas que decentes pero MUY desconocidos... Estamos en una epoca donde los pequeños son devorados en un mercado sin piedad, hace poco lei que los desarrolladores del Stein Gate Zero daban palmas con las orejas por vender unas escasas 100.000 unidades en su lanzamiento(no recuerdo el periodo de tiempo), es cierto que hablamos de algo de muy nicho como las VN pero joder, luego lees que cualquier triple AAA vende eso en menos de una hora xD

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SNK Playmore hace unos dias comunicó a sus socios comerciales y trabajadores que se retiran del negocio de las máquinas pachinkos.

Se apoyarán en el grupo de inversión chino Ledo Millenium para la creación de más juegos en dispositivos móviles, apostando también por nuevos títulos para el mercado tradicional. El primero de los cuales será The King of Fighters XIV.

El motivo para salir del mercado de las máquinas pachinko se debe al descenso en el número de jugadores y ciertos cambios en la regulación del mercado japonés. Los empleados que trabajaban en este sector continuarán en la plantilla, aunque ahora diseñando juegos tradicionales.

Por lo visto el inversor chino quiere apostar por el juego online y ciertos títulos encajarían muy bien en sus intereses.

Veremos que pasa...

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Veremos que pasa, pero de momento van cayendo maneras de actuar que critiquemos en su momento por aquí, vease pachinko, juegos en nuve, excesivo enfoque en el mercado de los móviles. Como era aquello, para muestra un...

-Square Enix cierra Shinra Technologies.

 

http://gematsu.com/wp-content/uploads/2016/01/Shiinra-Tech-Shutting-Down.jpg

 

Basicamente un sistema de juegos en nuve que anunciaron en 2014, suponiendole esto aproximadamente dos billones de yens en perdidas.

"As a cloud platform operator, [Shinra Technologies] has been trying to raise funds necessary for further business operations from third party investors. However, [Shinra Technologies] has found no prospective investors at this point, and therefore has to discontinue its business."

 

-Kaga Create cerró el pasado 31 de diciembre de 2015.

Kaga Create

Quizás más conocidos por aquí por en su momento fueron Naxat Soft fundada en 1988, los cuales tuvieron su mejor representación en Pc-Engine. Hoy día estaban orientados a hacer aplicaciones para móviles, "The company said it was not able to create a large enough growth potential in today’s smartphone app-focused video games market, which lead to its unavoidable dissolution."

Notificación: http://www.kaga-create.co.jp/notification.pdf

Y dejando de lado las malas noticias esta semana recogíamos varias perlas que quizás tengamos que tener en cuenta o no, el tiempo dirá.

La primera de ellas es una lista de expectativas para 2016 por parte de desarrolladores japoneses, donde podemos llegar a leer que tendremos juego nuevo Hironobu Sakaguchi (...):

"

Arc System Works’ Daisuke Ishiwatari (Guilty Gear series)

We’re currently in super earnest production on the next home console version of Guilty Gear.

Idea Factory’s Norihisa Kochiwa (Neptunia series, etc.)

We’re close to the announcement of a new title we have in production. Pay attention to the character design. Otherwise, we’re also preparing a Compile Heart-ish eccentric stimulation RPG.

Idea Factory’s Kentaro Kanno (Agarest Wars, Mugen Souls, etc.)

Since the title I’m in charge of is progressing in its own way, I might be able to share news in little time.

Idea Factory’s Naoko Mizuno (Neptunia series, Death Under the Labyrinth, etc.)

For my new project, we’re currently making preparations for the preparations. The announcement may be a little while from now.

Acquire’s Takuma Endou

For 2016, I’m concentrating on a single new Acquire game. We also want to heat up project preparations for 2017. I want to do VR, too, if that’s an option.

Atlus’ Shigeo Komori (Etrian Odyssey series)

Etrian Odyssey V is in its final stages of development. It’s cold, but it seems like we’ll have more details a little after it starts to warm up.

Atlus’ Katsura Hashino (Persona series)

We’ll safely release Persona 5 in 2016… I think.

Kadokawa Games’ Yoshimi Yasuda

We’re moving towards the release of Root Letter in the spring, and God Wars may spend some time in parameter adjustment. We want to formally announce Demon Gaze 2 in the first half of the year.

Capcom’s Masachika Kawata (Resident Evil series)

Since it’s the true 20th anniversary year of the Resident Evil series, various preparations are underway.

GungHo Online’s Hiromichi Tanaka (Final Fantasy series)

Soon, I will be able to debut our secret new title to everyone.

GungHo Online’s Kazuki Morishita (Puzzle & Dragons, etc.)

In addition to Puzzle & Dragons X and Let It Die, we’re preparing home console and smartphone games that have still yet to be announced.

Grassshopper Manufacture’s Goichi Suda

What the heck is going on with Let It Die? Don’t worry, we’re making it!

Koei Tecmo Games’ Yoshito Okamura (Atelier series)

Regarding Atelier Sophie, we’re currently planning new developments in response to its favorable reception. We also want to proactively challenge new titles along the lines of Nights of Azure. We’d die if we didn’t release a new Atelier game every year, so there should be something this year, too.

Koei Tecmo Games’ Keisuke Kikuchi (Deception series, Nights of Azure)

Whether it’s Ichigaya Development or Gust, we have new titles underway.

Koei Tecmo Games’ Akira Tsuchiya

2016 will be a personal fight for life. There are also Surge Concerto-related developments coming in the future.

CyberConnect2’s Kenei Nakasha (.hack, JoJo’s Bizarre Adventure, etc.)

I want to take everyone’s opinions about JoJo’s Bizarre Adventure: Eyes of Heaven through the official website. We’re also advancing on the Asian and overseas versions.

Square Enix’s Ryota Aomi (Dragon Quest Heroes, etc.)

We’ll announce new details about Dragon Quest Heroes II one after the other. The hero is amazingly cool. His voice actor is also super lovely.

Square Enix’s Yoshinori Kitase (Final Fantasy series)

This year will still be a preparation year for Final Fantasy VII Remake. I want to create new value for the PlayStation 4 hardware for our next debut.

Square Enix’s Hajime Tabata (Final Fantasy XV)

This year, we will launch Final Fantasy XV. Currently, we’ve decided on all its specifications and are in production of the beta version in order to migrate to the debug phase. You’ll see Final Fantasy XV at its truest during the March release date announcement presentation.

Square Enix’s Shinji Hashimoto (Kingdom Hearts, Final Fantasy series brand manager)

We want to provide even more surprises in 2016.

Spike Chunsoft’s Kazutaka Kodaka (Danganronpa series)

2016 is a big year for the Danganronpa project. And it seems to be the year of the greatest battles.

Spike Chunsoft’s Yuichiro Saito (Danganronpa series, Exist Archive, etc.)

We’re steadily progressing on our plan to not fall into the preconceived notion of sequels.

Sora’s Masahiro Sakurai (Super Smash Bros., Kid Icarus, etc.)

I want to enjoy every day like it’s Sunday. However, that doesn’t mean the next job hasn’t been decided.

B.B. Studio’s takanobu Terada ()

2016 is Super Robot Wars‘ 25th anniversary. Various projects are being prepared, so please look forward to them.

Bandai Namco’s Hideo Baba (Tales of series)

This will be the year we announce in detail the content we’ve been preparing for a long time. We want to step out of our comfort zone and take a step forward into a new direction.

Marvelous’ Yoshifumi Hashimoto (Rune Factory, Luminous Arc, Bokujou Monogatari, etc.)

We have yet to announce anything new, but we have several titles in production.

Mixi’s Koki Kimura (Monster Strike)

2016 will not only be Monster Strike, there’s also a new work in production.

Mistwalker’s Hironobu Sakaguchi (Final Fantasy series, Terra Battle, etc.)

In addition to Terra Battle updates, we’re moving forward on a new title.

Level-5’s Akihiro Hino

In addition to the world deployment of Yo-kai Watch, in 2016 we’ll announce titles with a completely new setting.

genDesign’s Fumito Ueda (ICO, , etc.)

New information on The Last Guardian will come as it approaches its release. I also plan on pushing forward with preparations for what’s next.

"

Pero verdaderamente la noticia que poco ha trascendido en medios occidentales es la vuelta a la palestra del diseñador de Shadow Hearts Covenant, Matsuzo Machida, recordemos su última aparición fue un juego bastante oscuro de Psp que no salió de Japón llamado Arm's Heart que salió bajo el paraguas de Hamster. Leemos:

"Unfortunately, I can’t reveal any details about it right now, but I’m working on a new game"

"In the future, I would love to create a western adaptation of it."

"I know crowdfunding and if I was to have a potentially successful idea I wouldn’t mind using it. I think highly of [Shenmue III‘s Yu] Suzuki, [Mighty No. 9‘s Keiji] Inafune and all the other colleagues who bravely decided to try it, and I wish them the very best. I guess that there are people interested in an RPG with features from Shadow Hearts, but I also feel that they are a minority compared to fans of other RPGs in general. On a personal level, obviously the presence of such fans is indeed precious. Should I get the chance to, one day I would like to create something able to answer their expectations, and I would definitely throw all of myself into it."

"Shadow Hearts III doesn’t exist yet (meant as a progression of Yuri’s story, Shadow Hearts: From the New World is the third chapter of the saga, but is not linked to the previous chapters), but I don’t think that the bad ending of part II is the real conclusion"

La entrevista se puede leer de aquí.

La fuente de todo esto es esta.

A Jean La Montarde y Dene les gusta esto

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La de vueltas que puede dar esto y es que el evento que hizo S-E sobre FFXV dejo ver algo de esperanza después de los años de tiranía de el sr Wada. La cosa se puede resumir en una imagen y quien quiera entender que entienda:

ff_160408gmjsr.jpg

 

Y el sr de la izquierda con un juego entre manos con la gente de Silicon Studio.

Vamos que para ver cosas hay que estar vivo, como dice el dicho popular xD.

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Creo que FFXV va a ser un éxito de ventas, así que yo no tendría muchas esperanzas en que Sakaguchi pudiese volver a sus orígenes y modelo.

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Cierto, de hecho lo más normal es que pese a que Nomura no le gusta a nadie, los FF que tienen sobredosis de ese hombre normalmente funcionan bastante bien. Pero el tema está que desde que Sakaguchi se desvinculó de la ya por aquella fusionada Squaresoft, diría que es la primera vez que se le ve tan abiertamente en un evento de su antigua empresa.

La foto hasta cierto punto me parece entrañable Tabata el darse la mano uno de la vieja escuela de Square con uno que está actualmente con bastante responsabilidad, pues es uno de los muchos detalles que le veo a la nueva S-E.

Volver a sus origines es complicado, de hecho soy de la misma opinión que dio un directivo de Blizzard cuando le preguntaron que qué hacía falta para tener la respercusión que tubo World of Warcraft. Y este le dijo pues no copiar a WoW y crear algo nuevo. Es decir para que se pusiesen los turnos en la cresta de la ola a día de hoy tendría que haber un nuevo Wizardry, Dragon Quest o Final Fantasy, que realmente funcionase para recibir a todo el resto de vagones del tren que te vedrían después.

Pero ya te digo las formas a día de hoy en S-E las veo infinitamente mejor que hace unos años, veremos a ver lo que se mantienen y como les va. En cualquier caso, ya digo Sakaguchi decía que estaba haciendo un juego con Silicon Studio (3D Dot Game Heroes y Bravely default), no descartaría una futura colaboración con S-E, de hecho no hay que irse muy lejos Tri-Ace esta produciendole proyectos S-E actualmente y se desvincularon de ellos hace ya bastante años.

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Esta noticia va de finales de abril de este año, pero no la he visto reflejada por muchos medios y creo que tiene sino su importancia al menos curiosa. Y es que Snk-Playmore se ha desecho de la segunda parte de logo y han recuperado un mensaje de la época eso no influye en la calidad de los títulos pero ahí está:

Cg305UfVEAADYqr.jpg

Fuente: https://twitter.com/SNKPofficial_jp/status/724504381555544064

En el libro de Untold, en el primer volumen comentaban que recientemente había habido cambio de directivos en la empresa y de entrada se le veía otras maneras. Veremos a ver que pasa con el tiempo que al final pues acaba siendo nuestro mejor aliado para estos casos.

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Gamasutra has learned that game industry veteran Alan 'Al' Stone passed away on Friday due to cancer.

Stone was a game industry veteran, best known as one of the cofounders of Nintendo of America in 1981. He was an integral part of Nintendo's early efforts to distribute its coin-op games in America, among them Radar Scope and Donkey Kong.

By 1994 Stone had left Nintendo and joined Sega, where he served as president and CEO of Sega Enterprises (now Sega Entertainment, the company's arcade division) for a decade. After leaving Sega he continued to serve in executive positions at game- and tech-focused companies around the California Bay Area, most recently as a board member and chief operating officer of Nanotech Media.

In 2013 he was the subject of a brief video interview that highlighted his role at Nanotech, and it's worth watching if you'd like to hear him discuss his career highlights in the game industry. Arcade industry publication Intergame also has a tribute to Stone on its website.

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Año fiscal cerrado, pues estos días hay movimientos.

Por parte de Monolith soft sale:

- Koji Ishitani

"“As of the end of last week, on March 31, I resigned from Monolith Soft, which I belonged to for about 16 years,” Ishitani said in a tweet. “I was involved with works from Xenosaga Episode I to Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean to Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier EXCEED to Project X Zone 2, but to everyone who supported me and worked with me, and above all else to those who played the games, thank you very much!”"

- Soichiro Morizumi

"“I have resigned from Monolith Soft as of today, March 31,” Morizumi said in a tweet. “Thank you so much for looking after me for 14 years! I have been able to successfully complete games from Namco x Capcom to Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier EXCEED to Project X Zone. I’m very grateful to have worked with all of the companies involved. I’m planning to remain in the games industry, so let’s meet again in the next game… someday.”"

  Trabajó:

"

       Namco x Capcom (PS2, 2005) – Director

  • Super Robot Wars OG: Original Generations (PS2, 2007) – Scenario Supervisor
  • Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier (DS, 2008) – Director
  • Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier EXCEED (DS, 2008) – Director
  • Super Robot Wars OG: The Inspector (TV Anime, 2010) – Supervisor
  • Project X Zone (3DS, 2012) – Director
  • Project X Zone 2 (3DS, 2015) – Director"

De Square Enix sale:

- Yoshinori Yamagishi

"“It’s sudden, but I’ve resigned from Square Enix as of March 31,” Yamagishi said in a tweet. “Therefore, I’ve also retired as producer of Valkyrie Anatomia. I hope to make a new game at a another company in the future, so please remember me again when that time comes. It’s an announcement on April 1 so… whether or not you believe it is up to you.”"

- Isamu Kamikokuryo

"“Yesterday, March 31, I resigned from Square Enix,” Kamikokuryo said in a tweet. “It’s been a little over 18 years since I joined the company in 1999. It was a wonderful experience, from when I started with doing concept art for Final Fantasy X up until Final Fantasy XV. I am fully grateful to the company for giving me the opportunity to meet with so many people and demonstrate my talents.”"

Trabajó en:

"

 

 

Fuente: http://gematsu.com/

  • Final Fantasy X (PS2, 2001) – Gadget art designer, background art director
  • Final Fantasy XII (PS2, 2006) – Art direction
  • Final Fantasy XII: Revenant Wings (DS, 2007) – Art supervisor
  • Final Fantasy XII International Zodiac Job System (PS2, 2007) – Art direction
  • Final Fantasy XIII (PS3, 360, 2009) – Art director
  • The 3rd Birthday (PSP, 2010) – Art director
  • Final Fantasy XIII-2 (PS3, 360, 2011) – Art director, character designer
  • Lightning Returns: Final Fantasy XIII (PS3, 360, 2013) – Art director
  • Final Fantasy XV (PS4, Xbox One, 2016) – Art director "

     

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